Bekymmra dig inte om saker du inte kan påverka


Det är ett av mina favorit ordspråk. Jag fick höra det när jag var liten. Varge gång jag har ett problem som jag inte går att lösa varför bekymmra mig? Jag menar om dina problem inte går att lösa, varför oroa dig? Men om dina problem går att lösa varför oroa dig? Jag tyckar att det är skit viktigt att må bra för om man inte mår bra fungerar ingenting, & man mår inte bra om man är orolig. Nu låter det som ''har du problem relax''. Men nej det är inte det jag säger. Om man har problem ska man självklart rätta till dem. Men om det inte går så går det inte. That's it liksom. Men lägg inte då ner din energi på gå runt och må dåligt i onödan. Kasta inte pärlor åt svin. Energi du kunde lägga ner på att vara glad och må bra istället. Med andra ord tycker jag att det bara är onödigt att bekymmra sid om saker man inte kan påverka. Ja visst kan det vara svår att täkna så här men försök! För din egen skull. Gör det bästa av situationen. You should always do the best for yourself..!


Kommentera här sötnos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0